Friday, April 04, 2008

那件疯狂的小事叫爱情

生日禮物之ㄧ, 表弟在不知情之下送我的
很珍惜
天天都要聽一回
雖然是很久很久以前2006年的作品

先是聽舞台劇琥珀裡中英文版本
後來聽原作王莞之的鋼琴版本
最後聽專輯裡的中文版本
沒有了音樂 我怎麼辦

那件疯狂的小事叫爱情

词:姚谦 曲:王宛之

You and me under the tree you looked innocent I looked too naive
we're holding hands indeed silent because the sky was raining hard
leaves kept falling down both hearts were shivering
was your mind really that empty?

Only if you knew why
we're lost in this black hole of mine I can't see
but I saw your face before everything's gone astray
maybe i should tell you what really happened

Summer days all flowers bloomed you asked me for an afternoon
carried away a drink or two and lay down tallked about your blushing thing
I was lovely and sweet so attracted to you
for a lifetime you'd wanted me
so hiding in the backyard we did what we'd wanted in our dreams
words of love and promises
cherishing moments were all i had to make myself carry on

一朵花墜落的速度
連時間都放慢了腳步
只有風自己清楚
究竟發生了什麼事
安靜得像個夢
悲傷那麼清楚
眼淚也都抵擋不住

有種瘋狂事
不值得一提的小事叫愛情
就這樣天天看著
自己失去了自己
和整個世界沒有互動的人

看天亮是寂寞的事
戀愛時我便慢慢消瘦
你總是向著我笑著
不懂愛是痛苦的事
你向我要什麼呢
溫柔或是永恆
多麼瘋狂的幻想

有種瘋狂事
不值得一提的小事叫愛情
就這樣夜夜看著
天慢慢的亮起來
想著你和不值得一提的事

夏日已經提前結束
我還穿著單薄的衣服
沿著熟悉小徑散步
直到眼前一片落葉
提醒我看清楚
戀愛真實的面目
原來還是那麼孤獨

有種瘋狂事
不值得一提的小事叫愛情
就這樣天天看著
自己失去了自己
和整個世界沒有互動的人


有種瘋狂事
不值得一提的小事叫愛情
就這樣夜夜看著
天慢慢的亮起來
想著你和不值得一提的事

看天亮是寂寞的事
戀愛時我便慢慢消瘦
你總是向著我笑著
不懂愛是痛苦的事
你向我要什麼呢
溫柔或是永恆

阿...多希望是溫柔或是永恆

試聽請至此
袁泉專輯版本
琥珀版本 原來沒有心的感覺也不壞...是阿
王莞之版本

同場加映
王莞之唱開到荼蘼

2 comments:

broccoli said...

hey, this girl can give an amazing voice. not beautiful, but very attractive. i do like this song as well. i listen to it very often. but i don't want to be killed too often by such music or words alike. i assume that i will melt away if i approach too many of those.

Fiends Angelical said...

Then melt.